باید توجه زیادی به آماده سازی زیرساخت های روشنفکر صنعت شود

تیتر 20- علی اصغری انصاری امروز (سه شنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات (مگفا) و شرکت ارتباطات مبین نت، اظهار کرد: صنایع ما بیشتر فرسوده هستند و مدیران با دید سنتی آن را مدیریت می کنند، در حالی که زیرساخت های هوشمند در مناطق باید در نظر گرفته شود.

معاون برنامه ریزی و کنترل راهبردی وزارت ارتباطات افزود: اکنون نهادهای ملی و شرکت های خصوصی آماده برخورد با ساختارها و موضوع زیرساخت های هوشمند هستند.

موسوف با اشاره به اینکه بحث اطلاعات موضوع جدیدی نیست، گفت: در برنامه هفتم به هوشمندسازی توجه شد، دستورات خوبی در این طرح گنجانده شد و امیدواریم از نظر هوشمندسازی اتفاقات خوبی در کشور بیفتد. در برنامه هفتم بحث فرهیختگان حوزه های صنعت مطرح می شود که این سند ملی می تواند راهگشا باشد.

انصاری با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات و حراست در حوزه اطلاعات گفت: اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی نیاز بخش ها برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها است.

معاون برنامه ریزی و کنترل راهبردی وزارت ارتباطات تصریح کرد: این وزارتخانه مذاکرات و جلساتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است و آمادگی خود را برای رفع موانع اجرایی در تامین زیرساخت ها و ورود صنایع به سمت فکری اعلام کرده ایم. . .

وی تاکید کرد: «هوشمندی» قطعاً کارایی و اثربخشی صنایع مختلف را افزایش می دهد، بنابراین صنایع چاره ای جز «هوشمندی» ندارند و باید از این فرصت ها و توانمندی های شرکت های آگاه و پیشرفته بهره مند شوند. .

انصاری امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز توسعه فناوری اطلاعات (IMFA) و شرکت مبین نت را راهبردی موثر در اجرای طراحی هوشمند خواند و گفت: با این امر شاهد توسعه اقتصادی در سطح کلان خواهیم بود.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: 2 سازمان توسعه فناوری اطلاعات (مگفا) و شرکت ارتباطات «مبین نت» اقدامات خوبی و اقدامات موثری برای ورود صنایع به بخش هوشمند انجام داده اند که امیدواریم موثر واقع شود.

ایجاد زیرساخت های هوشمند در صنایع

حسین مهویدی، مدیر توسعه فناوری اطلاعات (مگفا) در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه هوشمندسازی تاثیر عمیقی بر رقابت پذیری صنایع خواهد داشت، گفت: در آستانه ورود به چهارمین انقلاب صنعتی هستیم و باید زیرساخت های هوشمندسازی را ایجاد کنیم. . در صنایع

وی ادامه داد: هوشمندی در صنایع منجر به صرفه جویی در هزینه، سودآوری و رقابت می شود. اگرچه معتقدیم این کار سختی است، اما با هماهنگی نهادهای مختلف از جمله وزارت ارتباطات و حریم خصوصی امکان پذیر است.

مهویدی تاکید کرد: هوشمندسازی صنعت بازدهی صنایع را بهبود می بخشد و راه حلی برای حل مشکلات و مشکلات صنایع فراهم می کند.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات (مگفا) درباره تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه اجرا و توسعه اطلاعات گفت: مگفا با توجه به ماموریت مشخص خود اقدامات لازم را برای اطمینان از آن و برنامه ریزی ICT با محوریت هوشمندی صنایع و کارآفرینان بازار هدف آن با در نظر گرفتن امکانات مبین نت و با شناسایی پروژه های مشخص و مشترک مورد توجه و اجرا قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه شرکت های زیادی در هوشمندسازی صنایع در حال ظهور هستند، گفت: شرکت های دانشمند وارد صنایع خواهند شد و شاهد تحولاتی در ساخت ماشین آلات و صنعت هوشمند خواهیم بود. خودروهای برقی یکی از نتایج اطلاعاتی است که زیرساخت های آن توسط وزارت امنیت در حال ایجاد است.

امضای تفاهم نامه بین مگفا و مبین نت

علیریزو سعیدی مدیرعامل شرکت مبین نت در مراسم امضای تفاهم نامه بین این شرکت و مگفا اظهار داشت: این شرکت 40 هزار مشتری سازمانی دارد که در حوزه هوش صنعتی نیز وارد شده است.

وی ادامه داد: مبین نت به عنوان متولی خدمات سازمانی در گروه همراه اول، تمامی ارتباطات را بر اساس فناوری های روز تضمین و ارائه می کند و خدمات سازمانی را ارائه می دهد./ایرنا

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما