ورزشکاری که در مدت 5 ماه 35 کیلوگرم وزن کم کرد قهرمان تناسب اندام جهان شد


آفتاب نیوز :

کسی که 5 ماه پیش دچار افزایش وزن بود، در عرض 5 ماه خودش را به جایی رساند که مدال قهرمانی جهان را هم گرفت.

داستان زندگی ورزشکاری که اخیراً در مسابقات جهانی تناسب اندام مدال کسب کرده بود، همه را شوکه کرد. او که تا 5 ماه پیش 118 کیلوگرم وزن داشت در رشته ای که نیاز به سرعت، قدرت و استقامت دارد به مدال جهانی دست یافت.

سیدمجد قریشی می گوید تا سال 1396 در عرصه ورزش بسیار فعال بود و حتی در رشته گریم مسابقات کشوری بللی فیت مدال طلا گرفت اما به دلیل یک اتفاق ناگوار از دنیای ورزش خارج شد. با مرگ ناگهانی خواهر و سپس برادرزاده اش زندگی او به کلی تغییر کرد و پس از چند سال نه تنها ورزش قهرمانی را کنار گذاشت که وزنش به 118 کیلوگرم رسید!

اوضاع برای قریش خوب پیش نمی رفت تا اینکه در اوایل سال 1402 تصمیم گرفت دوباره ورزش را آغاز کند. وی با صادق هاشمی یکی از مربیان و مربیان فدراسیون بدنسازی که اتفاقاً رئیس کمیته جهانی آمادگی جسمانی است، دیدار کرد. هاشمی قریشی با تشویق مربی خود راهی جدید شد و در عرض 5 ماه وزنه حیرت انگیز 35 کیلوگرم را از دست داد.

قریشی نه تنها در مدت کوتاهی توانست به سلامتی نسبی دست یابد، بلکه با توصیه مربی خود نیز خود را به چالش کشید. این ورزشکار پس از مدتی تمرین در رشته چالش تناسب اندام که شامل 6 آیتم سخت و طاقت فرسا است، در مسابقات جهانی این رشته در قسمت بزرگسالان شرکت کرد. قریشی که تا 5 ماه پیش از اضافه وزن رنج می برد در این مسابقات توانست چندین مدال طلا و نقره را به صورت زوجی و تیمی کسب کند به طوری که فاصله اقامتگاهش تا میدان قهرمانی جهان در قرقیزستان تنها 5 ماه است.

قریشی که از انگیزه بالایی برای حضور در چالش تناسب اندام برخوردار بود، سپس به جام جهانی اسپانیا اعزام شد و توانست با اندکی از دست دادن مقام اول، مدال نقره این مسابقات را از آن خود کند.

این ورزشکار که در سال 1402 با روندی باورنکردنی به مدال های جهانی دست یافت، می گوید: بعد از اتفاقات تلخی که در زندگی ام رخ داد، واقعاً شرایط روحی و جسمی خوبی نداشتم اما امسال با تشویق دکتر هاشمی، من آن را در برنامه زندگی خود قرار دادم، ورزش را گذاشتم و در عرض 5 ماه به نتیجه ای رسیدم که حتی برای من غیرقابل باور است، این تازه شروع راه من است و امیدوارم همچنان الگوی تلاش کنندگان باشم. با وزن زیاد.”

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما