قیمت مرغ و برنج را برگردانید، ما هم قبول داریم که دولت روز خوبی است

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در پاسخ به ادعای اخیر این نماینده مجلس مبنی بر اینکه پولی که در کره جنوبی آزاد شده قبلاً توسط دولت قبل هزینه شده است، گفت: اگر پولی که از آن آزاد شده است. کره جنوبی قبلا خرج شده، بعد دستگیر نشد، افرادی که این پول را خرج کردند می گویند باید به این سوال پاسخ دهند که چرا می گویند ما آنها را آزاد کردیم؟ بنابراین وقتی پول خرج می شود یعنی قبلا خرج شده است.

مسعود مزیکیان نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در گفتگو با مونیبن در پاسخ به ادعای اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه پول های آزاد شده در کره جنوبی قبلاً توسط دولت قبل هزینه شده است، گفت: اگر پول های آزاد شده در کره جنوبی از قبل خرج شده است. پولی که از کره جنوبی آزاد شده قبلاً خرج شده است، بنابراین بلوکه نشده است، بنابراین افرادی که می گویند پول خرج شده است باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا می گویند ما آن را آزاد کردیم؟ بنابراین وقتی پول خرج می شود یعنی قبلا خرج شده است.

مسعود مزیکیان نماینده مردم تبریز در مجلس می گوید: دولت می گفت سفره مردم را به برجام وصل نمی کنیم و حالا هم برخی از مردم مدعی هستند سفره مردم را به KMJ وصل نکرده اند. آن زمان که گوشت مرغ 25 هزار تومان می شد، می گفتند مشکل اداره است، اما از زمانی که سر کار آمده، قیمت گوشت و مرغ 4-5 برابر شده است. از طرفی ادعا می کنند پول گرفتیم اما دلار 50 هزار شد و به زور همین قیمت را نگه داشتند.

پزشکان با اشاره به وعده دولت برای ایجاد شرایط مساعد، تصریح کردند: به جای اینکه دولت قبل را متهم کنیم، خوب هستیم، سفره مردم را درست می کنند، قبول داریم که خوب هستند، مثلا قیمت مرغ کاهش پیدا می کند. 25000 اگر طرف ها کم شود یا برنج را به قیمت قبلی برگردانند، قبول داریم که دولت خوب است. وقتی قیمت همه چیز یکدفعه گران می شود یعنی دولت سفره مردم را خالی می کند و چیزی در سفر مردم باقی نمی ماند و این چیزی است که دولت و مجلس باید به آن فکر کنند زیرا حتی عمر تعداد کارگران عادی درست نیست، این کار نمی کند، بسیاری از مردم با مسکن و حتی ثبت نام فرزندان خود مشکل دارند.

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی ادامه داد: موضوعی که به نام عدالت در مورد مدارس غیرتجاری مطرح شد این است که مدارس غیرتجاری یعنی مدارس ثروتمندان جلوی چشم بچه ها. اکثریت مردم که حدود 80 درصد آنها در مدارس دولتی تحصیل می کنند، چرا نباید از حد استاندارد فراتر رود، باید علم کافی برای تحصیل داشته باشند تا این دانش آموزان بتوانند در آینده به دانشگاه ها کمک کنند. در حال حاضر بیش از 80 درصد از دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه در مدارس غیرتجاری تحصیل می کنند.

این پزشک در ادامه گفت: به طور کلی زندگی مردم سخت شده و این قابل درک است. از سوی دیگر با وجود افزایش حقوق بگیران، دولت نتوانسته مشکلات زندگی مردم را برطرف کند. بنابراین اگر دولت می گوید موفق است باید به سفره مردم نگاه کند و ببیند آیا موفقیت می بیند یا نه.

این عضو شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر من سرمایه اجتماعی ما روز به روز در حال کاهش است زیرا تا کنون با مردم انصاف نداشته ایم یا تورم را تک رقمی می کنیم باید به آن عمل کنند اما اگر از اینکه به حرف‌هایمان عمل نکنیم، بین آنچه می‌گوییم و آنچه انجام می‌دهیم فاصله است و مردم این نکته را درک می‌کنند، در حالی که ما به اندازه خود فریاد می‌زنیم، واقعیت چیزی است که در زندگی و نمودار مردم مشاهده می‌شود.

مدیان در پاسخ به ادعای برخی افراد مبنی بر پاکسازی و ورود افراد انقلابی بیشتر به مجلس خاطرنشان کرد: انقلابیون افرادی بودند که در جبهه حضور داشتند، جنگیدند، جبهه را مدیریت کردند و در انقلاب به بلوغ رسیدند. بنابراین این افراد که می خواهند اصلاح کنند کجا بودند و در طول بیش از 40 سال انقلاب که می خواهند اصلاح کنند چه کردند و قبل از آن کجا می خواهند اصلاح کنند. کشور الان؟

وی در پایان یادآور شد: چه نتیجه ای می تواند داشته باشد این است که تاریخ یک فرد نشان دهد که در انقلاب چه کرد، در رهبری چه کرد و کجا بود، این افراد الان چه می خواهند کشور را اصلاح کنند. آن را تصحیح کردند. مسئله این است که اگر کارنامه من در جاهایی که بوده ام پیشرفت یا تغییری نداشته باشد، اگر مدیر شوم درست تلقی نمی شود. از طرفی با شعار هم اصلاح نمی شود چون می گفتند غذای مردم بهتر می شود اما در واقعیت چنین اتفاقاتی رخ داده است؟ یا گفتند مسکن در حال بهسازی است، مسکن مردم بهسازی می شود؟ در عین حال، روند زندگی تا حدودی تغییر کرده است، کارگران مستاجر دیگر نمی توانند مسکن اجاره کنند.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما