پرسپولیس بعد از 4 سال و 5 ماه و 2 روز در مسابقات آسیایی با تماشاگر


آفتاب نیوز :

سه شنبه شب هفته جاری پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان صف آرایی می کند و این دیدار با حضور تماشاگران برگزار می شود و این اتفاق ویژه قهرمان فوتبال ایران خواهد بود.

در اتفاقی عجیب و بی سابقه ماه ها از حضور هواداران و تماشاگران در بازی خانگی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا می گذرد.

در واقع با توجه به اینکه سه شنبه شب 11 آبان «پرسپولیس» و «استقلول» تاجیکستان به مصاف هم می روند، 4 سال و 5 ماه و 2 روز از آخرین بازی قرمزها در ورزشگاه «ازودی» می گذرد.

آخرین بار پرسپولیس در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 9 اردیبهشت 1397 با السد در حضور هوادارانش در ورزشگاه عضدی به میدان رفت. با توجه به خروج زودهنگام سرخ‌ها از رقابت‌ها، این بازی یک بازی رسمی بود و از نظر نتیجه برای صعود بی ربط بود، اما این بازی خداحافظی ژاوی از فوتبال بود و پرسپولیس در ادامه باخت ناعادلانه را جبران کرد که منجر به یک بازی اضافی دیرهنگام شد. گل مقابل بغداد بونجا او بسیار با انگیزه بود.

«پرسپولیس» در آن دیدار تنها 11390 تماشاگر در ورزشگاه داشت اما با دو گل مهدی ترابی و علی علیپور به پیروزی رسید.

در فصل بعد، پس از اولین بازی پرسپولیس در قطر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسابقات در مجموعه ای در قطر برگزار شد و پرسپولیس حتی فینال را در دوحه برگزار کرد. پرسپولیس در فصل 2021 از مرحله گروهی در شهر گوا هندوستان عبور کرد و در دیداری از مرحله یک هشتم نهایی راهی دوشنبه شد و به مصاف استقلال تاجیکستان رفت. همچنین در حالی که دیدارهای مراحل بعدی به صورت پیچیده در ریاض برگزار شد، در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر الهلال شکست خورد و زمین را ترک کرد.

پرسپولیس در فصل 2022 در لیگ قهرمانان حضور نداشت و در این فصل به دلیل محرومیت در اولین بازی خود در ورزشگاه خالی میزبان تیم نصر بود.

حالا چهار سال و پنج ماه بعد، پرسپولیس در بازی آسیایی خود هواداران خود را در کنار خود خواهد داشت و با اتکا به حضور آنها می تواند به کسب سه امتیاز دوم گروه امیدوار باشد.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما