بررسی تاثیر ارزش گذاری برند بر قیمت گذاری

عنوان 20- امیرحسین اسدی، مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت حریم خصوصی درباره وضعیت حمایت از برند گفت: چندی پیش کمیسیون ملی برند و کمیسیون ملی تبلیغات در وزارت حریم خصوصی تأسیس شد. ; ما همچنین قوانینی را برای حمایت از بهترین مارک ها تدوین کرده ایم. ما با شبکه های رادیویی و مجازی همکاری کرده ایم تا بسته ای 200 میلیارد تومانی در زمینه تبلیغات به عنوان برند ممتاز در اختیار شرکت ها قرار دهیم.

وی افزود: اساس جشنواره انتخاب برند برتر بر اساس شاخص های رضایت مشتری، سامانه ای مبتنی بر تحول دیجیتال و طراحی صادرات محور است که در پایان آذرماه سال جاری کلید خواهد خورد.

اسدی درباره روش ارزیابی برند توضیح داد: متاسفانه نمایندگی ارزیابی برند در کشور نداریم. به همین دلیل با وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک صحبت کردیم و کمیته ای با حضور اتاق بازرگانی برای شروع بررسی ارزش گذاری برند تشکیل شد.

وی با بیان اینکه برندهای برتر نیز از این تسهیلات بهره مند خواهند شد، ادامه داد: در این راستا بحث استفاده از معیارهای ارزیابی در قیمت گذاری محصولات را برای بهره مندی از سیستم حرفه ای استفاده از برند در انواع محصول آغاز کرده ایم.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت حراست تصریح کرد: در گام اول تماس گرفته و شاخص ها را طبق فراخوان اعلام می کنیم. در مرحله بعد، صنایع اطلاعات مرتبط از جمله وضعیت ارتباط با مشتری، تعامل با برند و موارد دیگر را آپلود می کنند. در مرحله بعد این اطلاعات را به صورت علمی اندازه گیری می کنیم تا یک برند خوب ایجاد شود و در نهایت مردم بر اساس کیفیت محصول، خدمات جامع و خدمات پس از فروش کالا را خریداری کنند.

تغییر در قیمت گذاری کالاها

وی با اشاره به اینکه در آینده با استفاده از سامانه ارزیابی قیمت گذاری خواهیم کرد، گفت: کمیته ای با سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده تشکیل داده ایم تا تاثیر قیمت گذاری بر قیمت ها را بررسی کنیم.

اسدی افزود: ما در کشور برندی داریم که روی خودش کار می کند و از طرفی شرکتی داریم که قدم به قدم فعال است اما در قیمت نهایی همه یکسان می دانیم و در واقع همه آنها هستند. محصولات خود را به همان قیمت بفروشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت ها و شرکت های بزرگی که به صورت علمی و تخصصی فعالیت می کنند، با توسعه خطوط تولید و سیستم های بهره وری، هزینه ها را کاهش داده و برای برندها هزینه می کنند. زمانی اهمیت برندهای ملی و بزرگ را درک می کنیم که بدانیم این برندها حتی می توانند به صادرات نیز کمک کنند.

ارزیابی برندها تا پایان سال انجام می شود

اسدی یادآور شد: البته محاسبه ارزش و قیمت بر اساس ارزش کار سختی است، زیرا باید روی مردم تمرکز کنیم تا تبلیغ کننده از جیب مردم پول نگیرد و البته شرکت ضرر نکند. ، اما همچنان به نظر می رسد تا پایان سال در زمینه ارزیابی برند به نتیجه ای برسیم.

وی تصریح کرد: هنوز تجربه ای در زمینه ارزش گذاری دارایی های نامشهود در کشور نداریم و برند نیز جزو دارایی های نامشهود محسوب می شود.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما