کمبود این ویتامین باعث چاقی می شود

مصرف کالری بیشتر از آنچه بدن شما می سوزاند می تواند به افزایش وزن شما کمک کند. برای این منظور می توانید غذاهای پرکالری مانند مواد چرب، پروتئین های سنگین، لبنیات، غلات و میوه ها را با مصرف پوست آنها به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آفتاب نیوز :

ویتامین ها چه نقشی در افزایش وزن دارند؟ ویتامین های چربی سوز چیست؟ آیا مصرف مکمل های ویتامین D باعث چاقی می شود؟ کمبود چه ویتامینی باعث گرسنگی می شود؟ آیا می‌دانستید که برخی ویتامین‌ها بر اشتها نیز تأثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند بیشتر غذا بخوریم و بر افزایش وزن تأثیر بگذاریم؟ به عنوان مثال، سطوح پایین ویتامین B6 باعث کاهش سطح سروتونین در مغز می شود که بر اشتها تأثیر می گذارد. از سوی دیگر برخی افراد مولتی ویتامین را برای افزایش وزن یا لاغری در نظر می گیرند و به سبک زندگی و برنامه غذایی خود توجهی ندارند.

می توان ویتامین D را به عنوان ویتامینی که رشد اشتها را تحریک می کند پیشنهاد کرد. ویتامین D در واقع هورمونی است که در بدن تولید می شود و نقش مهمی در تنظیم سطح سرمی هورمون های دیگر و عملکرد سیستم عصبی دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D می تواند اشتها را کاهش دهد و خطر کاهش وزن را افزایش دهد. بنابراین، مصرف ویتامین D در حد متعادل و طبق توصیه پزشک ممکن است برای افزایش اشتها و وزن شما مفید باشد.

لازم است بدانید که تعدادی از عوامل دیگر نیز می توانند بر اشتها تأثیر بگذارند، از جمله فعالیت بدنی منظم روزانه، تنوع رژیم غذایی، مصرف غذاهای پرکالری، رژیم غذایی متعادل و سلامت عمومی. به همین دلیل، بهتر است برای مشاوره در مورد رژیم غذایی و مکمل های تحریک کننده اشتها با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما