بانک مرکزی سامانه «ست» را برای تأیید الکترونیکی دارایی ها معرفی کرد

تیتر 20- یاسر مرادی در نشست تخصصی افشای این سامانه با بیان اینکه امروزه هرکسی که از خرید اعتبار استفاده می کند با مشکل تائید و وثیقه مواجه است، گفت: وثیقه و تامین مالی، تجهیز و توزیع منابع در دنیای امروز است. دیگر به بانک ها مستثنی نیست و بسیاری از شرکت ها و گروه های دیگر این خدمات را ارائه می دهند. این در حالی است که با توجه به دو مشکل ضامن و راهن، در مسائل حقوقی و شرایط ضمانت در بانک ها و موسسات اعتباری، سلیقه ای انجام می شود، همچنین امروزه برخی از دارایی های افراد به عنوان وثیقه سنتی در بانک ها شناخته نمی شود. و بانک ها آنها را به عنوان وثیقه اشیاء قبول نمی کنند.

وی با طرح این سوال که راه حل چیست، گفت: سامانه «ست» بانک مرکزی با اجرای دو اقدام عمده راهی برای حل این مشکل ایجاد کرده است که تاکنون امکان تعهد وجود داشته است. به عنوان وثیقه تسهیلات موجود نیست و دغدغه های حقوقی بانک ها و موسسات در خصوص مشکلات وثیقه ای را نیز برطرف می کند.عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران نیز مزیت های مختلف استفاده از این بانک را برشمرد. سامانه تایید الکترونیکی دارایی کلیه بخشهای اقتصاد و مدیریت کشور کاهش زمان وثیقه در کمتر از 24 ساعت فقط با داشتن کد فیزیکی نیاز به مراجعه به شعب بانکها تنوع وثیقه تناسب ارزش وثیقه با مبلغ تسهیلات استقراضی و همچنین استفاده از برخی دارایی های راکد مانند طلا، پروانه استخراج، سیم کارت موبایل، پاداش بازنشستگی، استفاده از مدل های بازار سرمایه، سرعت بخشیدن به بانک ها و کاهش هزینه های بانک ها مزیت های مرادی و همچنین نقدشوندگی دارایی های مالی، کمک به حل مشکلات بانک ها در رفع عدم تعادل، ایجاد رونق اقتصادی در کارآفرینان و ارتقای ثبات بازار سرمایه از دیگر مزیت های راه اندازی تأییدیه الکترونیکی سهام است. سامانه و افزود: این سامانه نه تنها برای بانک مرکزی ایران، بلکه برای کل صنعت مالی این کشور قابل استفاده است، 5 میلیون فقره چک (چک دیجیتال امن بانک مرکزی ایران) است. داشتن چک و سفته الکترونیکی می تواند از آنها به عنوان وثیقه برای اخذ وجه استفاده کند و می تواند از میانگین مبلغ وام تا 7 برابر در بانک صادرات ایران استفاده کند و حتی از سپرده های مردم در سایر بانک ها به عنوان وثیقه در این سامانه استفاده شود.

مهرون محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی نیز در این نشست از تلاش های مدیران و کارکنان بانک مرکزی در راه اندازی این سامانه و همچنین پیشرو بودن در ارائه چک دیجیتالی مطمئن تقدیر کرد. چکنو و گفت: امروز با منفی شدن نرخ سود واقعی، تقاضای تسهیلات بیشتر از عرضه است.وی افزود: موسسات کوچک در جلب رضایت مردم اهمیت ویژه ای دارند و بانک مرکزی رویکردهای مهمی را در این راستا دنبال می کند. . مهرامیان با تاکید بر اهمیت تایید، ارتقای پرداخت الکترونیک و اوراق بهادار بر تلاش بانک مرکزی در ارائه سامانه تایید الکترونیکی دارایی ها و نتایج مثبت چکنو گفت: قرار دادن حسن نیت در جای مناسب و ردیابی افراد باعث ایجاد می شود. ارزش و لذا از زحمات بانک مرکزی ایران قدردانی می کنیم.محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این جلسه گفت که از زحمات مدیران و کارکنان بانک مرکزی قدردانی می کند. ایران سامانه های «ست» و «چکنو» را راه اندازی می کند. : بانک مرکزی ایران پیشگام یک رویداد مهم دیگر است و در وزارت اقتصاد کمک می کنیم تا این دستاوردها به یک اکوسیستم جدید تبدیل شود. سیستم پرداخت نقدی کشور باید الکترونیکی شود، گفت: امروز پول نقد تقریباً از چرخه ارز کشور محو شده است و پرداخت الکترونیکی به یک فرهنگ فراگیر در کشور تبدیل شده است با اشاره به تصویب قوانین ویژه ایجاد اسناد الکترونیکی جلال افزود: پرداخت های الکترونیکی سررسید شده است اما تعهد به پرداخت در آینده امکانات لازم را ندارد و مشکلاتی به وجود می آید که یکی از پیامدهای آن کاهش توان مالی است.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی ایران به عنوان یکی از بانک های پیشرو، سامانه احراز هویت الکترونیکی را معرفی کرد و توانست این ظرفیت را به صورت عملیاتی باز کند و با افشای این سامانه، واقعاً شاهد حرفه ای شدن احراز هویت الکترونیکی خواهیم بود. امینی در این نشست به عنوان مهمترین شریک تجاری بانک مرکزی در استفاده از سامانه «ست»، مدیر شرکت «دیجیپ» گفت: خرید اعتبار در کشورهای همسایه ایران در مقایسه با ایران چند برابر است. برای خرید نقدی.” وی افزود: استفاده از سامانه تایید الکترونیکی به مشتریان کمک کرد تا خرید خود را با سهولت انجام دهند و گفت: در سال های اخیر مشتریان از رتبه اعتباری خوبی برخوردار نیستند و یکی از راه های بهبود پوشش رتبه اعتباری راه اندازی سامانه تایید الکترونیکی است. .

در ادامه این جلسه با حضور مدیران ارشد بانک مرکزی و نهادهای زیرمجموعه، سامانه جدید شناسایی برند، اپلیکیشن پسینو، سامانه باشگاه مشتریان و همچنین برنامه پرداخت الکترونیکی «PassTo» شرکت سپهر (PAS) ) باز شدند. / روابط عمومی بانک مرکزی ایران

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما