ماهیت بیماری پارکینسون چیست؟

تیتر 20- فرزاد اشرفی گفت: پارکینسون یک بیماری مخرب مغز است و بعد از آلزایمر دومین عامل انتشار مغز است.

وی با اشاره به افزایش امید به زندگی افراد جامعه، خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری در حال افزایش است.

اشرفی با تاکید بر اینکه علائم بیماری پارکینسون معمولا بعد از 60 سالگی ظاهر می شود، خاطرنشان کرد: یکی از علائم شایع آن لرزش هایی است که از یک طرف بدن شروع می شود.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه کندی حرکت، سفتی اندام یا مفاصل از دیگر علائم بیماری پارکینسون است، گفت: گاهی سفتی اندام ها با آرتروز یا التهاب مفاصل آمیخته می شود که در این موارد درد گاهی تشخیص پارکینسون را پیچیده یا به تاخیر می اندازد.

حرکت، کندی حرکت و سفتی اندام ها از مهم ترین علائم بیماری پارکینسون است که استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد و افزود: مشخص شده است که فردی که دچار سفتی دست و پا است معمولا علائم دیگری نیز دارد. مانند بی خوابی ، درد مفاصل و حتی یبوست. چهره ها

وی با تاکید بر اینکه علت بیماری پارکینسون مشخص نیست، در ادامه گفت: عوامل محیطی یا ژنتیکی در این بیماری بی تاثیر نیستند، بنابراین اگر فردی مبتلا به پارکینسون باشد، ممکن است فرد دیگری از همین خانواده نیز به این بیماری مبتلا شود. بیمار شدن 15 سالگی درصد

اشرفی درباره عوامل محیطی بیماری پارکینسون نیز توضیح داد: مسمومیت با حشرات یا داروهای گیاهی از نظر محیطی می تواند فرد را مبتلا کند و یا مسمومیت با برخی آلاینده های سنگین، الکل اتیلیک، مونوکسید کربن نیز خطر ابتلا به پارکینسون را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه بیماری پارکینسون لزوما همراه با لرزش نیست، ادامه داد: بیماران پارکینسونی نیز اختلالات غیرطبیعی دارند، این افراد معمولاً از فشار خون بالا رنج می برند.

اشرفی با بیان اینکه بیماری پارکینسون یک بیماری پیشرونده است، ادامه داد: درمان دارویی بر اساس شرایط بیمار شروع می شود، در حالی که افرادی که خود به خود داروها به ویژه داروهای روانگردان را مصرف می کنند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه علائم بیماری پارکینسون در افراد مختلف متفاوت است، ادامه داد: درمان این بیماری نیز فردی است.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما