واکنش وزیر خارجه آلمان به این اتفاق


آفتاب نیوز :

روز چهارشنبه آنالنا بربوک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: یک زن جوان دیگر در ایران فقط به این دلیل که موهایش را در مترو نشان داده برای جان خود می جنگد.

او با تکرار ادعاهای حقوق بشری، مصاحبه اخیر والدین آرمیتا را که خواستار حذف از ماجرای دخترشان شده بودند، ساختگی خواند و مدعی شد که این وضعیت «غیرقابل تحمل» است.

در حالی که برخی شبکه های خبری مدعی بودند ماموران مترو به دلیل بی حجابی این دختر را مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار داده اند، خبرگزاری ایرنا نوشت: ساعت 7 یکشنبه نهم مهرماه، آرمیتا گوروند، دانش آموز 16 ساله. در خط 4 ایستگاه مترو میدان شهدا وارد قطار شد اما به دلیل فشار کم از هوش رفت. اکنون این نوجوان در بیمارستان تهران بستری است.

پدر و مادر آرمیتا شب گذشته در گفتگویی تاکید کردند که مرزبانان به جای مرزسازی برای دخترمان دعا کنند. مادرش در خصوص جزئیات تصادف فرزندش در خط 4 مترو میدان شهدا افزود: دخترم قول داده بود با دوستانش در ایستگاه مترو شهدا به مدرسه برود و پس از ورود به ایستگاه راه آهن احساس کرد قطره خون. او هنگام سواری دچار استرس شد و پس از از دست دادن تعادل، سرش به کناره خودرو برخورد کرد. در این مورد دوستانش او را از ماشین بیرون کشیدند و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و پس از دقایقی آرمیتا به بیمارستان منتقل شد. افراد مذکور با تشکر از تلاش کادر درمانی برای بهبود حال آرمیتا گفتند: برای درمان دخترم همکاری خوبی با ما داشتند.

مادر آرمیتا درباره گوشه هایی از این حادثه گفت: عکس ها و فیلم های مترو را از لحظه ورود تا لحظه سوار شدن به قطار دیدیم بنابراین ادعای آنها (رسانه معند) صحت ندارد.

پدر آرمیتا همچنین گفت که به همراه همسرش «تمام فیلم های مترو را بررسی کردیم و به ما ثابت شد که این حادثه تصادفی بوده است».

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما