گزارش ویژه مهدی طارمی


آفتاب نیوز :

مهاجم ملی پوش ایرانی که سابقه بازی برای ریو آوه را در کارنامه دارد، در بازی بعدی به 200 مسابقه در لیگ برتر پرتغال می رسد.

به همین منظور روزنامه «اوجوگو» با عنوان «200 بازی در قصر گل» گزارشی خواندنی از عملکرد او در فصل جاری منتشر کرد که در ادامه می خوانید:

از دست دادن پنالتی مقابل آنتورپ مهدی را ناامید کرد و او دیدار مقابل استوریل پرایا را فرصت خوبی برای جبران و کسب اعتماد به نفس بیشتر دانست.

با جزئیات 104 گلی که طارمی از زمان پیوستن به پرتغال در 199 بازی به ثمر رسانده است، این میل نشان داد که او چقدر برای کسب عنوان آماده است. رکورد او در بازی های خانگی بی نظیر است و 71 گل (65 درصد گل هایش) در خانه به ثمر رسانده است.

“پورتو” به بازی خود امیدوار است. طارمی با بازی خود توانایی گلزنی در بازی پیش رو را دارد و از زمان بازی با استرلا آمادورا در اوایل فصل روند گلزنی خوبی داشته است.

دافونسو هنریکس یکی از ورزشگاه های پرتغال است که طارمی بیشترین گل های خارج از خانه را در آن به ثمر رسانده است و با توجه به اینکه در لیگ پرتغال به 200 بازی خواهد رسید، بازی بعدی معنای بیشتری خواهد داشت.

تعداد بازی هایی که طارمی برای انجام آن آماده می کند، جایگاه او را به عنوان موفق ترین ایرانی تاریخ فوتبال پرتغال تثبیت می کند. تنها مهاجم “پورتو” بیش از امیر عابدزودا، دروازه بان ایرانی، در باشگاه های پرتغالی بازی کرده است. عابدزودا 98 بازی برای ماریتیمو و بارنسه انجام داد. همچنین علی علیپور برای ماریتیمو و ژیل ویسنته مجموع 89 را به دست آورد.

این رکورد در پایان چهار و نیم فصل در پرتغال و در فصلی به دست آمد که با وجود تعویض در 9 بازی از 15 بازی این فصل، او بیشترین دقایق را کسب کرد: 80.

مهدی فرصت خوبی برای پایان دادن به عملکرد ضعیف مقابل استوریل پریا داشت اما در اوایل بازی یک پنالتی بزرگ را از دست داد. و زمانی که چنین شرایطی در آنتورپ در لیگ قهرمانان اروپا به وجود آمد، پپه وارد عمل شد و یک پنالتی برای اوانیلسون گرفت.

تصمیم سرخیو کونسسائو که این مهاجم را ناامید کرد چرا که در آن لحظه فرصت اصلاح اشتباه خود را پیدا کردند تا بار دیگر حمایت هواداران آبی و سفید را احساس کنند. بدون شک گلزنی در ورزشگاه خانگی به او اعتماد به نفس بیشتری برای بازی های آینده می دهد.

طارمی این آرزو را به حالت تعلیق درآورده و حالا به بازی نزدیک می شود تا نشان دهد ویژگی هایی را که او را به بهترین گلزن فصل گذشته لیگ تبدیل کرده بود از دست نداده است.

به نظر می رسد که ورزشگاه خارج از خانه با این شرایط مطابقت دارد، زیرا در اینجا بود که او اولین گل خود را خارج از استادیوم دراگو به عنوان بازیکن پورتو در فصل 2020-21 به ثمر رساند و آن را در فصل 2021-22 نیز تکرار کرد. نکته جالب اینجاست که آبی-سفیدها در هر دو دیدار 3 امتیازی شدند.

انگلیسی ها از او به عنوان هدف یونایتد یاد می کنند.

ثبات طارمی از نظر عملکرد فوق العاده نتوانسته شایعات جدایی از پورتو در ژانویه را متوقف کند. این مهاجم ایرانی بیشتر با تیم های «اینتر» و «میلان» در ارتباط بود اما دیروز «اسپورت شهید» او را در لیست «یونایتد» قرار داد.

این سایت نوشت که “شیاطین سرخ” حاضرند برای جذب این مهاجم 10 میلیون یورو به “پورتو” بپردازند و برای هر فصل قرارداد او 4.5 میلیون یورو به آنها پرداخت می شود.

در نظر داشته باشید که این مهاجم ایرانی 7 ماه از قراردادش با آبی ها باقی مانده و زمستان امسال در جام ملت های آسیا حضور خواهد داشت.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما