pezeshkanomoomigilanbanner

هواشناسی 12 آبان بارش برف و باران در 12 استان هشدار درباره بارش باران در برخی مناطق.


آفتاب نیوز :

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران آب و هوا از بارش باران و رعد و برق در اکثر نقاط کشور و افزایش محسوس دما در حاشیه رودخانه خزر خبر داد.

صدیق ضیائیان در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (12 آبان) در برخی مناطق لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان. ، شمال فارس، خراسان شمالی رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، پنجشنبه (13 آبان) در مناطق چهار محال و بختیاری، کهگیلویا و بویار احمد، شمال فارس و جنوب. هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان و جنوب بوشهر و روز جمعه (14 آبان) در مناطق جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گرد و غبار پیش بینی می شود. مکان ها روزهای شنبه و یکشنبه (15 و 18 آبان) در اکثر نقاط کشور جوی نسبتا معتدل حاکم خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطر بحران، امروز نیز در سواحل دریای خزر بارش های پراکنده می بارد و از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده دمای هوا در این مناطق به دلیل افزایش محسوس افزایش می یابد. وزش بادهای گرم بارش شدید باران امروز در چهارمحال و بختیاری، در شمال کهگیلویو و بویار احمد و جنوب غرب اصفهان، روز پنجشنبه در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس و روز جمعه در کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و بارش تگرگ. در این مناطق انتظار می رود

ضیائیان در ادامه گفت: خلیج فارس طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (14 آبان) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای 14 و حداکثر 14 دمای هوا 25 درجه و در روز پنجشنبه (15 آبان) نیمه ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و کمینه دما 14 درجه و حداکثر 25 درجه خواهد بود.

فرهیختگان در پایان گفتند: امروز و فردا (12 و 14 آبان ماه) بندرعباس با 33 درجه گرم ترین و شهرکرد با 2 و 0 درجه سردترین است.

سازمان هواشناسی از امروز تا جمعه بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در ۱۲ منطقه خبر داد و نسبت به بارش شدید باران در برخی مناطق هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، پیش بینی کلی نقشه های چشم انداز آینده سازمان هواشناسی نشان می دهد که امروز در برخی مناطق لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویو و بویراحمد، اصفهان، شمال فارس، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، در کوه های مرکزی و شرقی البرز بارش باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

فردا پنجشنبه در مناطق چهارمحال و بختیوری، کهگیلویو و بویار احمد، شمال و جنوب فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب بوشهر و روز جمعه در مناطق جنوبی کرمان، سیستان. و بلوچستان و شرق هرمزگان. در برخی مناطق، رعد و برق، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش بینی می شود.

روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کشور جو معتدلی خواهد داشت. امروز بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر بارید و دمای هوا در این منطقه از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده افزایش محسوسی خواهد داشت.

امروز در چهار محال و بختیاری، کهگیلویو و بویار احمد در جنوب غرب اصفهان، فردا در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و روز جمعه در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان بارندگی شدید و در این مناطق بارش تگرگ پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

زمان پایان: شنبه 08/06/1402

نوع ریسک:

چهارشنبه 1402/08/03: از صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و ساحلی مناطق خوزستان و بوشهر حداکثر سرعت باد به 22 گره و ارتفاع موج در بعدازظهر تا عصر به یک متر افزایش می یابد. در نواحی ساحلی و ساحلی منطقه بوشهر سرعت رو به افزایش است، حداکثر سرعت باد بیش از 30 نات و ارتفاع امواج از 1.5 تا 2 متر، گاهی حداکثر امواج بیش از 2.5 متر است.

پنجشنبه 04/08/1402: مناطق ساحلی و ساحلی استان بوشهر در مرکز خلیج فارس و نواحی ساحلی استان های بوشهر و هرمزگان در شرق خلیج فارس، حداکثر سرعت باد به بیش از 30 نات افزایش یافت. ارتفاع موج به بیش از 1.5 متر افزایش یافت

جمعه و شنبه 08/05/1402، 08/06/1402: مناطق ساحلی و ساحلی استان بوشهر و نواحی دریایی استان هرمزگان در مرکز و شرق خلیج فارس، افزایش حداکثر سرعت باد از 24 به 28 گره و افزایش. در ارتفاع موج تا 1 5 متر

اثرات مخاطره آمیز: غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ماهی، اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین و فعالیت های تفریحی، اختلال در فعالیت های دریایی و سکوهای نفتی دریایی.

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت های تفریحی، شنا، ماهیگیری و حرکت شناورهای سبک و نیمه سنگین و تفریحی، اتخاذ محدودیت ها و اقدامات لازم برای تردد ایمن شناورها و اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت در دریا و فعالیت سکوهای نفتی.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما