هواشناسی 07 12 اخطار بارش باران در 7 منطقه وجود دارد


آفتاب نیوز :

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش بینی های سازمان هواشناسی امروز در مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، کوم، شمال ایلوم و لرستان و از اواخر فصل در خراسان شمالی بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می باشد.

فردا پنجشنبه در مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلون، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنون پیش بینی می شود و در مناطق احتمالی بارش باران پیش بینی می شود. احتمال وقوع تگرگ و وقوع گرد و غبار.

شدت بارندگی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلون و فردا در گیلون، مازندران، گلستان و خراسان شمالی است.

روز جمعه در شمال شرق کشور و شنبه آینده در برخی مناطق و مناطق غربی واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وزش باد شدید روز چهارشنبه در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، پنجشنبه در شمال شرق، دامنه‌های مرکزی و جنوبی البرز و روز جمعه در نیمه شرقی کشور و مناطق غبارآلود پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا جمعه دمای هوا در نیمه شمالی کشور از 4 تا 8 درجه کاهش می یابد.

امروز و فردا جمعه دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

شرح سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه 13/07/1402

زمان پایان: پنجشنبه ۱۳۰۲/۰۷/۱۳

نوع خطر: باران، رعد و برق، تگرگ در برخی مناطق، وزش باد شدید موقت (در مناطق مستعد گرد و غبار)

منطقه نفوذ: مازندران، گلستان، شرق و شمال خراسان شمالی، اردبیل، گیلون

تاثیر خطر: طغیان کانال ها، طغیان رودخانه ها، باد شدید موقت، رعد و برق، احتمال ریزش سنگ از ارتفاع، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، تاسیسات، تابلوها، شکستن درختان کهنسال، اختلال در هوا، راه آهن و خودرو. ناوگان حمل و نقل و خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از توقف و استراحت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، دقت در تردد خارج از شهر، عدم فعالیت کوهنوردی و تردد عشایر، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی چاله پل ها، حفر قنوات و مسیل ها آبراه ها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما