نوشیدن چای به طور مداوم فشار خون را به مقدار کمی کاهش می دهد

مبحث 20- از نظر سلامتی، اگر می خواهید فشار خون خود را کاهش دهید، از قبل می دانید که باید غذاهای غنی از سدیم را محدود کنید، مانند گوشت های اغذیه فروشی، سوپ های کنسرو شده غنی از سدیم و پیتزای منجمد، مراقب چربی های ناسالم باشید. نوشابه های شیرین و سایر نوشیدنی هایی که می توانند باعث افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به فشار خون شوند.

اما درباره غذاهایی که باید بیشتر بخورید چه می دانید؟ نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه همراه با پروتئین بدون چربی می تواند به پیشگیری و کنترل فشار خون بالا کمک کند. به همین دلیل است که بسیاری برای کاهش فشار خون و سطح کلسترول LDL به رژیم غذایی گیاهی روی آورده اند.

البته، آنچه برای نوشیدن انتخاب می کنید مهم است و می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد. ترکیبات موجود در نوشیدنی های ذکر شده در زیر ممکن است راه های جدیدی برای درمان فشار خون بالا ارائه دهد.

چای سیاه و چای سبز

چای سیاه و سبز هر دو حاوی ترکیبات خاصی هستند که باعث شل شدن و گشاد شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می شود. دانشمندان پیش بینی می کنند که خواص ضد فشار خون چای ممکن است گزینه های درمانی برای کاهش فشار خون ارائه دهد. برگ های چای حاوی فلاونوئیدهای اپی گالوکاتچین 3-گالات و اپی کاتچین گالات هستند که از خانواده کاتچین ها هستند.

نتایج مطالعه حاضر نشان داد که این کاتچین ها می توانند KCNQ5 را فعال کنند که به نوبه خود باعث شل شدن عروق خونی می شود. KCNQ5 یک کانال پتاسیم است که در ماهیچه صاف عروق یافت می شود. کاتچین ها آنتی اکسیدان های موثری در برابر سرطان و بیماری های قلبی عروقی هستند.

پروفسور جفری ابوت، محقق ارشد این مطالعه، گفت: “با استفاده از مدل سازی کامپیوتری، متوجه شدیم که کاتچین های خاصی به پای سنسور ولتاژ متصل می شوند و به بخشی از KCNQ5 متصل می شوند، که به کانال اجازه می دهد در پاسخ به تحریک سلولی باز شود.” این اتصال به کانال اجازه می دهد تا در فرآیند تحریک سلولی بسیار راحت تر و زودتر باز شود.

تقریباً از هر سه بزرگسال یک نفر فشار خون بالا دارد که عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس در سراسر جهان است، بنابراین یافتن راه‌هایی برای درمان آن می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

نتایج مطالعات قبلی نشان داده است که نوشیدن چای می‌تواند به طور مداوم فشار خون را در دوزهای کوچک کاهش دهد و درک تأثیرات کاتچین‌ها بر KCNQ5 ممکن است به تولید داروهای ضد فشار خون مؤثرتر کمک کند.

بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده و بریتانیا، چای را با شیر می نوشند، اما فواید ضد فشار خون چای را می توان با شیر مخلوط کرد. تیمی از محققان این ایده را آزمایش کردند و دریافتند وقتی شیر به چای سیاه اضافه می شود، از فعال شدن KCNQ5 جلوگیری می کند.اما پروفسور ابوت معتقد است که واکنش بدن انسان متفاوت است.

ما معتقد نیستیم که این بدان معنی است که هنگام نوشیدن چای باید از شیر خودداری کنید تا از خواص مفید چای بهره مند شوید. ما معتقدیم که محیط معده انسان کاتچین ها را از پروتئین ها و دیگر مولکول های شیر جدا می کند.

علاوه بر این، این تیم تأثیر دما بر چای را بررسی کردند و دریافتند که در دمای 35 درجه سانتیگراد، ترکیب چای تغییر می کند و تأثیر بیشتری بر فعال شدن KCNQ5 دارد.

پروفسور ابوت توضیح داد: چه چای سرد یا گرم مصرف شود، این دما پس از نوشیدن چای به دست می آید، زیرا دمای بدن انسان تا حدود 37 درجه گرم می شود. بنابراین تنها با نوشیدن چای، خواص مفید و ضد فشار خون آن را فعال می کنیم.

همچنین در مغز بیان می شود و در تنظیم فعالیت عصبی نقش دارد. جهش در انواع ژن KCNQ5 از عملکرد صحیح کانال آن جلوگیری می کند و باعث اختلال مغزی به نام انسفالوپاتی صرع می شود (نیازمند منبع)، اما کاتچین ها می توانند از سد خونی مغزی عبور کرده و KCNQ5 را فعال کنند.

این کشف می تواند به دانشمندان کمک کند تا درمانی برای تعمیر کانال های شکسته KCNQ5 و تغییر حساسیت مغز به تشنج ایجاد کنند. و نتایج آن در مجله Cellular Physiology and Biochemistry منتشر شد.

چای ترش

نوشیدنی دیگری که فشار خون را کاهش می دهد، چای ترش است. بر اساس نتایج یک مطالعه انجام شده در سال 2019، نوشیدن چای ترش می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. شرکت‌کنندگان در گروه مداخله به مدت یک ماه هر روز صبح دو فنجان چای ترش می‌نوشیدند که در نتیجه فشار خون به‌طور قابل‌توجهی نسبت به گروه کنترل که چای نمی‌نوشیدند، پایین‌تر بود. چای ترش حاوی آنتوسیانین و سایر آنتی اکسیدان ها است. در یک بررسی در سال 2020، محققان توضیح دادند که آنتوسیانین ها و سایر آنتی اکسیدان ها می توانند با آسیب به رگ های خونی که می تواند به آنها آسیب برساند، مقابله کنند. بسیاری از ترکیبات موجود در چای ترش رنگ قرمز روشن ایجاد می کند و طعم ترش به نوشیدنی می دهد.

آب انار

نوشیدنی دیگری که فشار خون را کاهش می دهد آب انار است. آب انار سرشار از پتاسیم و سایر مواد مغذی مفید برای قلب است و فعالیت آنتی اکسیدانی آن سه برابر چای سبز است. بنابراین جای تعجب نیست که یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که نوشیدن 6 اونس (حدود 0.170 لیتر) آب انار هر روز به مدت 6 هفته فشار خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با افرادی که آب می‌نوشیدند کاهش می‌دهد. انار نخورید

شیر کم چرب

نوشیدنی دیگر برای کاهش فشار خون شیر کم چرب است، شیر سرشار از فسفر، پتاسیم و کلسیم، سه ماده مغذی مرتبط با فشار خون سالم است و سرشار از ویتامین D است، ویتامینی که فشار خون سالم را افزایش می دهد. در یک مطالعه در سال 2019، محققان دریافتند که وقتی مردان و زنان از رژیم غذایی پر لبنیات حاوی 5 تا 6 وعده شیر، ماست و پنیر کم چرب به مدت 6 هفته استفاده کردند، شرکت کنندگان فشار خون سیستولیک و دیاستولیک خود را کاهش دادند. . فشار خون دیاستولیک در مقایسه با افرادی که یک وعده یا کمتر لبنیات در روز به مدت 6 هفته مصرف کرده بودند، به ترتیب به طور متوسط ​​4.5 و 3 امتیاز کاهش یافت. محققان بر این باورند که گنجاندن محصولات لبنی بیشتر در رژیم غذایی ممکن است در پیشگیری و درمان فشار خون بالا نقش داشته باشد.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما