مراقبت از موهای مجعد و محصولات مناسب


آفتاب نیوز :

اگرچه موهای مجعد بسیار جذاب هستند و بسیاری از افراد آرزوی داشتن موهای مجعد را دارند، اما اگر با افرادی که موهای مجعد دارند صحبت کنید، بیشتر آنها از موهای خود ناراضی هستند. آیا می دانید این نارضایتی از کجا می آید؟ با دانستن نحوه مراقبت از موهای مجعد و محصولات مناسب، می توانید از زیبایی موهای مجعد بهره ببرید و این نارضایتی را به یک رضایت واقعی تبدیل کنید.

اما این روش ها چیست؟ آیا رژیم خاصی برای موهای مجعد وجود دارد؟ چه محصولاتی برای موهای مجعد مناسب است؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

نکات مهم برای مراقبت از موهای مجعد

برای آگاهی از نحوه مراقبت از موهای مجعد و محصولات مناسب برای آن، ابتدا باید نکاتی را یاد بگیرید که برای همه افراد دارای موهای مجعد ضروری است.

موهای مجعد به دلیل ساختار حساسی که دارند نسبت به سایر انواع مو آسیب پذیرتر هستند. بنابراین لازم است در مراقبت و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی برای آنها سختگیری بیشتری صورت گیرد. با توجه به نکات زیر می توانید موهای مجعد بسیار زیبایی داشته باشید:

1. شستن زیاد موهای مجعد ممنوع است

موهای مجعد نسبت به موهای صاف و لخت رطوبت کمتری دارند و این باعث می شود موهای مجعد ناپایدار شوند. شستن زیاد این نوع موها با مواد شوینده موها را دوبار خشک می کند. در نتیجه سخت و سخت می شود.

برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود موهای خود را با مواد شوینده ملایم با آب سرد یا گرم بشویید و همچنین دفعات شستشوی موها را به دو بار در هفته کاهش دهید.

2. در انتخاب حوله بسیار دقت کنید

حوله ای که برای خشک کردن موهای خود استفاده می کنید باید نخی باشد تا انتهای موهای مجعد شما شکسته نشود. برای خشک کردن موهای خود کافی است حوله را دور موهای خود بپیچید تا آب اضافی آن گرفته شود. لمس بیش از حد مو با حوله باعث آسیب به تارهای مو می شود.

3. برای موهای مجعد از شانه استفاده کنید

شانه زدن صحیح موهای مجعد یکی از موثرترین راه ها برای مراقبت از آنهاست. شانه زدن موهای مجعد از ریشه کار بسیار اشتباهی است که باعث شکستن موها می شود. برای این کار، موهای خود را از پایین ترین نقطه با یک شانه دندانه پهن شانه کنید و سپس 5 سانتی متر در 5 سانتی متر به سمت بالا حرکت کنید تا در نهایت به ریشه موهای خود برسید.

4. جنس بالش روی موهای شما نیز تاثیر می گذارد

بارها در طول شبانه روز، موهای ما با بالش در تماس است. بنابراین، فاکتور بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد، جنس بالش است. برای اینکه موهایتان آسیب نبیند بهتر است از پارچه های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.

5. کمتر از نرم کننده های مو استفاده کنید

نرم کننده های حرارتی مو مانند سشوار یا اتوی صاف باعث از بین رفتن رطوبت مو می شوند. بنابراین استفاده از آنها را کاهش دهید.

6. رنگ مو با کیفیت بالا

انتخاب رنگ موی با کیفیت نیز می تواند به سلامت موهای شما کمک کند. اگر قصد دارید موهای فر خود را رنگ کنید، هرگز از محصولات بی کیفیت استفاده نکنید و حتما قبل از خرید تحقیقات لازم را انجام دهید.

بهترین محصولات برای موهای مجعد

برای آشنایی با روش ها و محصولات مراقبت از موهای مجعد، چند محصول مناسب را در زیر فهرست کرده ایم:

ماسک مو

ماسک های مو یک مرطوب کننده بسیار قوی هستند که می توانند به طور قابل توجهی به تقویت ساقه مو کمک کنند. فرقی نمی‌کند از نرم‌کننده‌های ترک‌دار یا ترک‌این استفاده کنید، هر دو نوع این محصولات می‌توانند در صورت خرید ماسک مو از برند معتبری مانند ریتون، محصولات تقویت‌کننده مناسبی باشند. ماسک موی ریتون به افزایش قابل توجهی رطوبت موهای شما کمک می کند.

روغن گیاهی برای مو

استفاده از روغن های گیاهی مانند آرگان، نارگیل و زیتون بهترین راه برای حفظ رطوبت مو در نظر گرفته می شود. کیفیت روغن مو و مواد سالم و مفید آن تاثیر زیادی در نتایج استفاده از آن دارد. پس حتما قبل از خرید، بررسی های لازم را انجام دهید.

شامپوی مناسب

معمولا همه شامپوها برای موهای مجعد مناسب نیستند و باعث خشکی مو می شوند. برای جلوگیری از این امر حتما از شامپوهای ملایم یا بدون سولفات برای شستن موهای خود استفاده کنید.

سرم و کرم مو

بهترین راه برای مراقبت از موهای مجعد، مرطوب نگه داشتن آن است، بنابراین باید از محصولاتی مانند کرم ها و سرم ها استفاده کنید.

استفاده از نرم کننده ها برای موهای مجعد

برای درخشندگی هر چه بیشتر موهایتان و حفظ زیبایی آن می توانید از نرم کننده های مو استفاده کنید. این محصولات در طیف گسترده ای تولید می شوند و شما باید با توجه به ویژگی های موهای خود بهترین ماسک آرایشی را انتخاب کنید.

مراحل انجام روتین موهای مجعد چیست؟

روش موهای مجعد را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

  • قبل از حمام حتما از روغن نباتی استفاده کنید.
  • موهایتان را با شامپو مخصوص موهای مجعد بشویید و سپس با آب گرم یا سرد آبکشی کنید.
  • موهایتان را در نرم کننده مخصوص موهای مجعد خیس کنید و سپس آبکشی کنید.
  • از ماسک مو در داخل یا خارج از حمام استفاده کنید تا موهای خود را تا حد ممکن مرطوب نگه دارید.

حرف پایانی

مراقبت از موهای مجعد و محصولات مناسب برای آنها دغدغه اکثر افراد جامعه است. زیرا موهای مجعد آسیب بیشتری می بینند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

استفاده از محصولات مرطوب کننده مانند ماسک مو، سرم های تقویت کننده و سایر محصولات مرطوب کننده باعث حفظ زیبایی موهای مجعد می شود. همچنین یک سری عوامل دیگر مانند شستن موهای مجعد با آب سرد، استفاده از حوله نخی و عواملی از این دست نقش بسیار مهمی در حفظ رطوبت مو دارند.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما