بهادری جهرمی دولت مدام عملکرد مدیران را ارزیابی می کند

به گزارش خبرگزاری آرانیوس، علی بهدری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه شنبه 2 آبان ماه گفت: تعداد کتاب های چاپ شده یازده درصد افزایش داشته است. سه شنبه هفته گذشته پرفروش ترین روز سینمای ایران بود، هرچند روز جمعه نیز رکورد پرفروش ترین سینمای ایران را شکست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: نهمین سفر استانی رئیس جمهور در هفته دوم به منطقه چهار محال بختیاری انجام می شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره توزیع شیر و کمبود معلم گفت: توزیع شیر در چند منطقه آغاز شده اما هنوز گسترش نیافته است و گواه این امر آمادگی شرکت های لبنی برای تامین شیر مدارس است. کیفیت و کمیت مورد نظر

وی افزود: با شرکت هایی که دارای مجوز از وزارت بهداشت برای تولید شیر درجه A هستند قرارداد بسته شده و تعداد آنها محدود است.

بهادری جهرمی ادامه داد: توزیع شیر در چند استان آغاز شده است. شرکت های تولیدی محدودیت هایی دارند که شیر باید برای تعداد زیادی از دانش آموزان دبستانی تولید شود و سپس باید 10 تا 12 روز قبل از توزیع نگهداری و آزمایش شود.

وی افزود: در مورد کمبود معلم در نشست خبری قبلی به چند دلیل اشاره کردم. امروز یک نکته دیگر خدمت شما دارم. متاسفانه در برخی موارد به واقعیت کشور در قانون گذاری توجهی نمی کنیم. متاسفانه در خصوص رتبه بندی معلمان علیرغم اینکه همگی موافق این طرح هستیم، قضاوت هایی از جمله مدت اعتبار این طرح مطرح شد که با واقعیت حوزه آموزش همخوانی نداشت.

سخنگوی دولت گفت: علاوه بر این اصرار و دخالت بی دلیل در اجرای طرح رتبه بندی از سوی کمیسیون آموزش مجلس باعث تلخی معلمان و مشکلاتی شد.

وی افزود: نکته دیگر این بود که قانونگذار به دولت اجازه نداد حدود 80 هزار معلم بازنشسته پس از ترفیع را برای مدت محدود نگه دارد تا بحران کمبود معلم پیش نیاید.

بهدری جهرمی درباره افتتاح فرودگاه سقز گفت: این پروژه نیز مانند برخی پروژه های نیمه تمام دیگر در سال 1383 آغاز و در تیرماه 1400 و در روزهای پایانی دولت دوازدهم افتتاح شد.

وی افزود: از آن زمان تاکنون حتی یک پرواز در آن انجام نشده و از آنجایی که نیمه افتتاح شد، امکان انجام کاری وجود نداشت.

بهادری جهرمی گفت: در دو سال گذشته با روی کار آمدن دولت سیزدهم این پروژه با تزریق وام لازم در کمتر از 2 سال به اتمام رسید. علاوه بر ساخت و تکمیل برج دیده بانی و تجهیز آن، ساخت دیوار حفاظتی ساختمان پایانه و ساختمان پلیس و سایر پروژه های زیربنایی و تجهیز تأسیسات در دستور کار قرار گرفت و تکمیل و به بهره برداری رسید.

بهادی تصریح کرد: امروز پس از سال ها انتظار مردم ساقوزی به آرزوی خود رسیدند و فرودگاه این شهر افتتاح شد و هم اکنون هفته ای دو پرواز در این فرودگاه انجام می شود. مردم بهترین قضاوت کننده در مورد واقعی و جعلی بودن هستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که مسئولان چه پاسخی دارند، گفت: پاسخگویی رهبران در برابر افکار عمومی یکی از روش های خدشه ناپذیر حکومت مردمی و شرط ریاست رئیس جمهور با اعضای هیئت دولت از ابتداست. از کار او یکی از اهداف مهم سفرهای منطقه ای و حضور مسئولان کشوری در مجامع و دانشگاه ها تحقق این مهم بود.

وی افزود: علاوه بر این، دولت به طور مستمر عملکرد مدیران را ارزیابی می کند و به طور مستمر بر نحوه انجام وظایف و مسئولیت های خود نظارت می کند. نشست خبری رئیس جمهور در پایان هر سفر داخلی و خارجی و ارائه گزارش به مردم و واکنش به رسانه ها حکایت از رویکرد دولت دارد. حضور مسئولان و مدیران اجرایی در دانشگاه ها یکی از مصادیق این روحیه است.

سخنگوی دولت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از 3000 پاسخ یا توضیح از سوی نهادها در رسانه ها و مطبوعات منتشر شده است که این امر ناشی از توجه و اهمیت ویژه دولت به موضوع است. مسئولیت پذیری و رفع مشکلات گره های معنوی مردم و افکار عمومی.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما