انجام اولین پیوند چشم در جهان


آفتاب نیوز :

این جراحی پیشرو شامل برداشتن بخشی از صورت و کل چشم چپ، از جمله منبع خون و عصب بینایی، از یک اهداکننده بود و به یک خط برق در آرکانزاس متصل شد که در ژوئن با یک شوک الکتریکی 7200 ولتی برخورد کرد. 2021 ذخیره شد.

به گزارش ScienceAlert، آرون جیمز 46 ساله آسیب های متعددی از جمله از دست دادن چشم چپ، بازوی چپ بالای آرنج، بینی و لب ها، دندان های جلو، ناحیه گونه چپ و چانه متحمل شد.

او برای پیوند صورت به یک مرکز پزشکی پیشرو ارجاع شد که در 27 می انجام شد.

پیوند کامل چشم رویای بزرگی در علم پزشکی بوده است، و اگرچه محققان در این مورد در حیوانات موفق شده اند و بینایی جزئی را بازیابی کرده اند، اما این روش هرگز روی انسان زنده انجام نشده است.

ادواردو رودریگز که رهبری عملیات را برعهده داشت در مصاحبه ای به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یک قلمرو ناشناخته است، اما ما مشتاقانه منتظر کاوش در آن هستیم.

این پنجمین پیوند صورت رودریگز بود.

وی می گوید: توانستیم زمان جراحی را که از سال 1391 شروع کردیم از 36 ساعت به 21 ساعت کاهش دهیم. وی افزود: پیوند صورت دیگر یک روش آزمایشی نیست و باید در برخی موارد بدشکلی شدید صورت به عنوان یک مراقبت استاندارد در نظر گرفته شود.

وایدهی ددانیا، چشم پزشک شبکیه گفت: چشم چپ پیوند شده بسیار سالم به نظر می رسد. منبع خون خوبی دارد، فشار را حفظ می کند و سیگنال الکتریکی تولید می کند، حتی اگر جیمز هنوز نمی بیند. وی افزود: اما ما امید زیادی داریم.

کارت عالی بود

کیا واشنگتن، استاد جراحی در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز که 15 سال در این زمینه کار کرده است، به خبرگزاری فرانسه گفت و از همتایان خود تمجید کرد.

دانیل پلاز از موسسه چشم باسکوم پالمر دانشگاه میامی، که همچنین بر روی علت کار کرده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: “پیوند چشم انسان در NYU Langone نقطه عطفی در تلاش های جمعی ما برای بازگرداندن بینایی است و به افراد بی شماری امید می دهد. در سراسر جهان.

جیمز که چشم راستش دست نخورده باقی مانده است بهترین انتخاب در نظر گرفته شد. ارزش تلاش برای حرکت دادن چشم را دارد، حتی اگر فقط به خاطر ارزش زیبایی شناختی باشد.

وی در گفت و گو با خبرنگار فرنچ پرس گفت: دوباره بو می کنم، دوباره می خورم و غذا می دهم. الان می خواهم در جمع بیرون بروم و صورتم را نپوشانم.

او گفت: «حتی اگر برای من کارساز نباشد، این یک شروع است، بنابراین شاید دکتر رودریگز بتواند دفعه بعد چیز دیگری یاد بگیرد.

بازسازی عصب بینایی

با توجه به اینکه چقدر از این عمل جراحی گذشته است، واشنگتن گفت که فکر نمی کند چشم جیمز بهبود یابد، اما من هرگز نمی گویم هیچ چیز غیرممکن است.

محققان در مرکز درمانی که در آن پیوند انجام شده است می گویند از سلول های بنیادی بالغ گرفته شده از مغز استخوان برای بهبود روند بازسازی عصبی استفاده کردند.

واشنگتن گفت که دستیابی به هدف بازگرداندن بینایی ممکن است شامل استفاده از سایر رویکردهای پیشرفته از جمله ژن درمانی برای مهار توانایی طبیعی عصب بینایی باشد. استفاده از دستگاهی به نام غلاف عصبی برای محافظت از بافت؛ یا استفاده از دستگاه هایی که سیگنال ها را دریافت می کنند و مسیر آسیب دیده را دور می زنند می تواند کمک کننده باشد.

جفری گلدبرگ، که تلاش‌های مشابهی را در موسسه چشم بایرز در دانشگاه استنفورد رهبری می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما در حال پیشرفت بزرگی در درمانی برای ترویج بازسازی عصب بینایی هستیم که می‌تواند همراه با پیوند چشم باشد.”

این درمان‌های کمکی به چشم اهداکننده اجازه می‌دهد تا به طور قابل توجهی به مغز متصل شود و عملکرد بینایی را به بیماران نابینا در همه جا بازگرداند.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما