pezeshkanomoomigilanbanner

کاهش سهم درمان به هزینه خانوار همراه با صرفه جویی در سرمایه اعضای خانواده در بیمه عمر

مبحث 20- افزایش هزینه های بهداشت و درمان بسیاری را شگفت زده کرده است. بیمه اولیه هزینه های متحمل شده توسط مصرف کنندگان این خدمات را پوشش نمی دهد. حتی سال به سال به دلیل افزایش سطح تورم در حوزه بهداشت و درمان، سطح بیمه پایه کاهش می یابد.

آخرین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که بخش بهداشت و درمان پس از هزینه‌های هتل‌ها و رستوران‌ها و پوشاک و کفش، بالاترین نرخ تورم را در سبد مصرف خانوار معرفی کرده است. تورم مهری 1402 به 46.6 درصد رسید. این بدان معناست که هزینه خدمات درمانی نسبت به مهری 1401 بیش از 46 درصد افزایش یافته است.

این امر به این دلیل است که بیمه پایه با وجود کسر حق بیمه از درآمد مردم، سطح بیمه ناقصی دارد و بسیاری از خدمات و داروهای مورد تقاضا را از پوشش خود حذف کرده است.

نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می دهد که 50 درصد مردم از بیمه پایه خود راضی نیستند. نظرسنجی ایسپا بیان می کند که تنها 29 درصد از بیمه شدگان از بیمه اضافی برای پوشش هزینه های درمانی استفاده می کنند. عددی که میزان کم ورود این نوع بیمه به ایران را نشان می دهد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که از میان 38.7 درصد افرادی که گفته‌اند بیمار در خانه دارند که نیاز به مراقبت پزشکی دارد، 86 درصد بیمه اضافی ندارند. در نتیجه بیشتر هزینه های بیماران به سبد مصرفی خانوارها می رود. موضوعی که منجر به تورم بالای 46 درصدی خدمات درمانی شده است.

ضریب نفوذ کم بیمه درمانی تکمیلی به این دلیل است که جمعیت ایران در سال 1420 یعنی در 18 سال به اوج سالمندی می رسد و با انواع بیماری ها آمیخته می شود. در سال 1420 حدود 32 درصد از جمعیت کشور را افراد مسن تشکیل می دادند. بنابراین از این پس موضوع بیمه تکمیلی را جدی بگیرند.

مزیت بیمه درمان تکمیلی پارسیان جدید بیمه های تجاری سعی می کنند خلأ بیمه پایه را در پوشش هزینه های درمانی (پزشکی تکمیلی خانواده) و ادغام آن با بیمه عمر و بازنشستگی پر کنند.

هم اکنون می توانید ضمن برخورداری از بیمه عمر و بازنشستگی از خدمات بیمه سلامت پارسیا بهره مند شوید. شرط بیمه پارسیان برای تسری بیمه سلامت به دارندگان بیمه عمر و مستمری، عدم پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شده است.

بیمه پارسیان این طرح را «لیام لایف» نامید. این طرح هم سطح عادی و هم سطح ویژه دارد، اما مزیت آن این است که حق بیمه سلامت به نسبت صندوق سرمایه گذاری بیمه نامه عمر تا 35 درصد کاهش می یابد.

برنامه ریزی برای کاهش سهم حق بیمه بنابراین خرید بیمه عمر پارسیان می تواند راهی برای کاهش حق بیمه سلامت شما باشد. هنگامی که هر یک از اعضای خانواده از بیمه عمر پارسی استفاده می کنند، می توانند تا 35 درصد تخفیف بیمه نامه سلامت با توجه به ذخیره سرمایه گذاری بیمه نامه داشته باشند.

این موضوع منجر به کاهش سهم هزینه های درمانی از بودجه خانوار می شود ضمن اینکه در سرمایه گذاری اعضای خانواده در بیمه صرفه جویی می شود. در واقع خانواده هم از تخفیف حق بیمه سلامت و هم از مزایای اقتصادی بیمه عمر (بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت) بهره می برند. مزیت بیمه درمانی جزئی این است که اگر بیمه شده با شناسنامه بیمه به مراکز درمانی مراجعه کند فقط مبلغ بیمه را پرداخت می کند. اگر بیمه شده دارای بیمه پایه باشد، مبلغ فرانشیز دریافت نمی شود.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما