pezeshkanomoomigilanbanner

جزئیات انتقال سرمایه به وراث

تیتر 20- محمد باغستانی درباره جزئیات واگذاری سهام متوفی به وراث گفت: فرآیند واگذاری سهام متوفی به وراث از روز گذشته آغاز شده و قابل تکمیل است و وراث نیز می توانند. با مراجعه به یکی از دفاتر و شعب بانک های پارسیان و ملت با ارائه مدارک، موارد لازم را تهیه می کنند و اموال متوفی به صورت خودکار بین وراث تقسیم می شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال سهام الکترونیکی نیست، ادامه داد: از آنجایی که امکان اجرای اقدامات الکترونیکی مربوط به انحصار وراثت وجود ندارد، انتقال سهام به وراث همچنان به صورت حضوری انجام می شود.

مدیرعامل جامعه پس انداز مرکزی با تاکید بر اینکه اطلاعاتی در خصوص انحصار ارثی وجود ندارد، گفت: اطلاعات متمرکزی در خصوص انحصار ارثی وجود ندارد، بنابراین با تصویب شورای عالی بورس با مراجعه به دفاتر کارگزاری، سهام متوفی به ورثه داده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر امکان واگذاری سهام به صورت الکترونیکی و بدون ملاقات وجود ندارد، دلیل این تاخیر و توقف واگذاری سهام چه بوده است، اظهار داشت: با این سازوکار مدل واگذاری سهام شرکت متوفی متفاوت است آسان شده است با خدمت مراجع قضایی و ثبت احوال برای این اقدام می توانید از انحصار وراثت مطمئن شوید. پیش از این، ما واقعاً در مورد عملکرد دقیق انحصار وراثت مطمئن نبودیم. اما در نهایت بارگذاری اسناد از سامانه سپرده گذاری مرکزی به صورت الکترونیکی انجام نمی شود و مشمولان باید به دفاتر کارگزاری و بانک ها مراجعه کنند.

مدیر کل سپرده گذاران مرکزی تاکید کرد: کافی است یکی از وراث به شعب واسط و بانک مراجعه کند و توزیع بر اساس انحصار موروثی انجام می شود و مابقی مراحل کاملا الکترونیکی است.

وی افزود: ازدواج همه وراث لازم نیست و برای تحصیل علم یک نفر کافی است.

باغستانی گفت: عملیات تنها به دو بانک محدود نمی شود و به زودی شعب دیگری نیز اضافه می شود.

مدیرعامل بانک پس انداز مرکزی درباره سود سهام عدالت امسال اظهار کرد: ناشران پس از مجمع سود جمع آوری می کنند و پس از تصمیم شورای عالی بورس سود پرداخت می شود./ایلنا

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما