pezeshkanomoomigilanbanner

برنامه وزارت نیرو بر انرژی های تجدیدپذیر متمرکز است

تیتر 20- همویون حایری با بیان اینکه در حال حاضر 1100 مگاوات برق از منابع تجدیدپذیر در کشور تولید می شود، گفت: با توجه به شرایط باد و خورشیدی کشور، چشم انداز 20 ساله ما توسعه انرژی های تجدیدپذیر است.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق کشور از نظر ظرفیت های صنعتی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، افزود: 92 هزار مگاوات ظرفیت نصب نیروگاه و بیش از یک میلیون کیلومتر شبکه بالا، متوسط ​​و توزیع داریم.

وی با اشاره به ظرفیت بیش از 500 هزار مگا ولت و آمپر ایستگاه های انتقال برق، خاطرنشان کرد: به دلیل حضور نیروهای متخصص که بالاتر از میانگین جهانی هستند و به عنوان علاقه مندی ما به منطقه از نظر سطح بالای برق و صادرات و… واردات و بسیاری از محصولاتی که به کشورهای مختلف صادر می کنیم، بیش از 95 درصد محصولات در داخل کشور تولید می شود و به عنوان یک صنعت خودکفا و با کیفیت شناخته می شویم.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در سال های آینده تمرکز وزارت نیرو بر روی منابع تجدیدپذیر خواهد بود، گفت: ما جزو تولیدکنندگان نیروگاه های حرارتی هستیم و محصولات ما به کشورهای دیگر صادر می شود.

حایری با توجه به اینکه انرژی های تجدیدپذیر باید جایگاه بهتری در صنعت برق داشته باشد، ادامه داد: این موضوع به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و از سال آینده دستاوردهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت. به طوری که سال آینده، سال گذار صنعت برق به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر باشد.

وی با اشاره به پتانسیل انرژی خورشیدی و بادی در کشور خاطرنشان کرد: طی 20 سال آینده تمرکز بر جایگاه بسیار خوبی در این زمینه با استفاده بیشتر از محصولات انرژی های تجدیدپذیر و بهره مندی از پتانسیل تولیدکنندگان داخلی است.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما