ایستادن یا دراز کشیدن برای سلامت قلب بهتر از نشستن است


آفتاب نیوز :

در این مطالعات، کارشناسان اثرات حرکات مختلف را بر سلامت قلب در طول روز بررسی کردند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله قلب اروپا، تنها چند دقیقه ورزش در روز به جای نشستن می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

دکتر جو بلوجت، متخصص دانشگاه کالج لندن در این رابطه گفت: مطالعات قبلی فواید فعالیت بیشتر را برای سلامت قلب مشخص کرده است، اما مطالعه ما با در نظر گرفتن تمام 24 ساعت شبانه روز، یک مورد منحصر به فرد و جدید ارائه می دهد. . دیدگاه سلامت قلب

به گزارش یورونیوز، این متخصص در ادامه گفت: بهترین فعالیتی که می توانید برای سلامت قلب انجام دهید، فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید است.

به گفته دکتر بلوجت، ورزش سبک، ایستادن و دراز کشیدن بهترین تمرینات روزانه برای سلامت قلب است.

کارشناسان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه سیدنی داده های بیش از 15000 شرکت کننده از پنج کشور را تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان در این مطالعه دستگاهی را روی ران خود قرار دادند تا فعالیت روزانه خود را اندازه گیری کنند.

پس از بررسی داده ها، متخصصان دریافتند که فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید، حتی برای پنج دقیقه، بیشترین فواید را برای سلامت قلب دارد.

آنها سپس اثرات ایستادن و دراز کشیدن بر سلامت قلب را با زمان صرف شده برای نشستن مقایسه کردند. کارشناسان تشخیص داده اند که هر چه شدت فعالیت بدنی کمتر باشد، فواید آن برای قلب طولانی تر است.

به گفته دکتر بلوجت، نتایج این مطالعه همچنین نشان می دهد که متناوب نشستن با خوابیدن بر شاخص توده بدنی (BMI) و دور کمر تأثیر بسزایی داشته است، اما بر میزان کلسترول، تری گلیسیرید و گلوکز خون تأثیری ندارد.

دکتر بلوجت گفت: کارشناسان بر این باورند که فواید خوابیدن نسبت به نشستن برای سلامت قلب تا حد زیادی ناشی از اثرات منفی عوامل غیرمستقیم مانند خوردن تنقلات هنگام تماشای تلویزیون در حالت نشسته است که منجر به افزایش وزن می شود.

در نهایت، محققان دریافتند که جایگزینی 30 دقیقه ایستادن، دراز کشیدن یا فعالیت بدنی شدید با فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید منجر به کاهش شاخص توده بدنی می شود.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که نشستن بیشتر با افزایش شاخص توده بدنی همراه است.

دکتر بلوجت گفت: “فعالیت بدنی خشونت آمیز مانند دویدن یا دوچرخه سواری بهترین است، اما اگر این امکان پذیر نباشد، می توان با جایگزینی با فعالیت های سبک تر مانند پیاده روی، ایستادن و حتی کمی زودتر از نشستن به رختخواب رفت، به مزایایی دست یافت.” .

فعالیت بدنی خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش می دهد

افرادی که فعالیت بدنی کمتری داشتند از تغییر رفتارشان سود بیشتری می بردند.

“جیمز لیپر” یکی از مسئولان مرکز قلب بریتانیا که بودجه این تحقیق را تامین کرده است، گفت: این تحقیق نشان می دهد که چند دقیقه تمرین بدنی با شدت متوسط ​​به جای نشستن می تواند شاخص توده بدن، اندازه دور کمر و کلسترول را بهبود بخشد. .متاسف

مطالعه دیگری در دانشگاه سیدنی که نتایج آن در ماه جولای منتشر شد، نشان می دهد که تنها 4.5 دقیقه فعالیت بدنی در روز می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک کند.

همچنین، سازمان بهداشت جهانی (WHO) حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در هفته یا حداقل 75 دقیقه فعالیت بدنی با شدت شدید در هفته را توصیه می کند.

به گفته کارشناسان، بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی در حال حاضر یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان است که باعث مرگ 17.9 میلیون نفر در سال می شود.

غذاهایی که برای حفظ سلامت قلب مفید هستند

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد، بنابراین با انتخاب هوشمندانه غذایی می توان خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داد.

رژیم غذایی سرشار از چربی، قند، نمک و کلسترول، همراه با کم تحرکی، استرس کنترل نشده و عصبانیت، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

در ادامه با گزیده ای از «غذای سالم» در مورد برخی از مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب صحبت خواهیم کرد.

– روغن زیتون

مطالعات نشان داده اند که التهاب عامل اصلی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان، سندرم متابولیک، دیابت نوع 2، آلزایمر، آرتریت و حتی چاقی است. روغن زیتون سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که با التهاب مبارزه می کند. بنابراین استفاده از روغن زیتون می تواند به کاهش بیماری های مزمن به ویژه بیماری های قلبی کمک کند.

– عرق کاسنی

مطالعات روی موش ها نشان می دهد که مصرف 500 میلی گرم کاسنی به مدت 30 روز از قلب در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. همچنین عصاره گیاه کاسنی با کاهش سطح کلسترول خون نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.

– روغن کنجد

روغن کنجد خواص زیادی برای قلب دارد. مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده برای سلامت قلب بسیار مفید است.

– چای سبز

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه یک فنجان چای سبز با کاهش 10 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است و مصرف طولانی مدت آن خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما